مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همه ما کم و بیش می‌دانیم که مروارید چیست. گوهری گرانبها در دل صدف که بیشتر جنبه تزئینی و زیبایی دارد و در ساخت زیورآلات از آن استفاده می‌کنند. به دلیل باارزش بودن مروارید این روزها به روش مصنوعی هم آن را پرورش می‌دهند.

مروارید

به گزارش همشهری آنلاین، در این بین ژاک برانل یکی از افرادی است که این دُر گرانبها را به صورت مصنوعی در آب‌های فیلیپین پرورش می‌دهد اما به روشی بسیار محرمانه که تا به حال هیچ‌کس در جهان این‌گونه مروارید را پرورش نداده است. ژاک برانل از حدود ۵۰ سال پیش تاکنون - یعنی از دوران جوانی- مشغول پرورش مرواریدهایی از جنس طلاست. او برای انجام این کار سال‌های زیادی است که در جزیره پالاوان در جنوب غربی فیلیپین زندگی می‌کند.

به گفته برانل ساخت مروارید طلا کار بسیار وقت‌گیری است و پنج سال زمان نیاز است تا یک مروارید طلا در دل صدف شکل بگیرد که البته در این بین دما و شرایط آب و هوایی و حتی ضربه‌هایی که به صدف وارد می‌آید در شکل‌گیری و کیفیت مروارید دخیل هستند. ژاک برانل در جزیره‌ای که مرواریدهایش را پرورش می‌دهد کارگاهی ساخته که از آزمایشگاه گرفته تا اتاق طراحی در آن دیده می‌شود.

او هر روز پس از اینکه طبق دستورالعمل سری خود صدف‌ها را در آزمایشگاه برای پرورش مروارید طلا آماده کرد توسط تعدادی از غواصان آنها را به آب می‌اندازد که البته اگر از فاصله دور به محلی که صدف‌ها قرار دارند نگاه کنید جای آنها که همگی در ردیف‌های مشخصی قرار گرفته‌اند کاملا قابل رویت است. هنگامی‌که مرواریدها به عمل آمدند، کارگران آنها را از صدف‌ها جدا کرده و طبق طراحی‌های زیبایی که از پیش صورت گرفته جواهرات بسیار چشمگیری از آنها می‌سازند.

این صدف‌ها را صید کنید طلا گیرتان می آید
    پیش‌از اینکه صدف‌ها به آب انداخته شوندباید  در شرایط ویژه نگهداری شوندکه اسرارش رافقط ژاک می داند
این صدف‌ها را صید کنید طلا گیرتان می آید
   بسیاری از کارگران برانل به ‌دلیل حفظ جانشان  این ماسک‌ها را هنگام عکس‌گرفتن به‌سر کرده بودند زیرا آنها از راز ساخت مروارید طلا  آگاهی‌دارند و از ترس ربوده‌شدن این کاررا می کردند
این صدف‌ها را صید کنید طلا گیرتان می آید
   غواص‌ها چندین‌بار به صدف‌ها سرمی‌زنند تا از سالم بودن آنها مطمئن شوند
این صدف‌ها را صید کنید طلا گیرتان می آید
   بعداز بیرون کشیدن صدف‌ها از آب نوبت بیرون آوردن مرواریدها  است
این صدف‌ها را صید کنید طلا گیرتان می آید
    پس از طراحی‌های گوناگون ،جواهرات بسیار زیبایی از این مرواریدها ساخته می‌شوند
این صدف‌ها را صید کنید طلا گیرتان می آید
   ‌ردیف هایی‌که نقطه های سفیدرنگ در آنها مشخص است محل دقیق صدف‌ها را نشان می‌دهد
این صدف‌ها را صید کنید طلا گیرتان می آید
    وقتی که می‌خواهند صدف‌های حاوی مروارید طلا  را از آب بیرون بکشند تعدادی  مامور وظیفه حفاظت از آنها را برعهده دارند

کد خبر 776775
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha